tiistai 4. helmikuuta 2014

When everything's wrong You make it right



Hei ♥
   Nyt haluun tehä teille täs postaukse jotta tietäsitte kuka on Sauli, millanen se on ja miks oon just sen kanssa. Teen tän myös siks et haluun näyttää sille kuinka tärkee se mulle on ja kui paljo siit välitän. Täst saattaa tulla yhtä lässyn lässytystä mut se ei haittaa koska ajatusha ain on tärkeint eiks nii ?
   En oo ikinä dikannu mistää ns. teini suhteista. Mis ollaa tunnettu 2vk sanotaan: '' Rakastan sua, oot kaikist erilaisin.'' No varmasti erilaisin koska jokane tääl on erilainen. Mut miks sanotaan rakastan jos ei edes tiedetä sen sanan painoo ja merkityst ? Rakkaus on asia mistä mä en ainakaa oo ihan 100% varma, koska se on jotain niin pelottavaa ja vahvaa etten tiedä voiko tän ikäne ees viel rakastaa ? Must on tärkeempiiki asioit ku rakkaus esim. välittäminen, turva, suojelu, lämpö ja läheisyys. Mut onko rakkaus sit noita kaikkia ? Tähän suureen kysymykseen mä oon yrittäny etsii vastausta, mut kukaan ei ainkaa viel oo osannu mulle siihe vastata. Sanotaan et rakkaus on kemiaa ja fyysikkaa. Sydän, pää ja koko keho on ihan sekasin sillo ja se on tunteista vahvin jopa vihaakin suurempi et joskus ihan tuntuu et onko helpompi vihaa ku rakastaa ?
   No toi pohdiskelu nyt siksee koska nyt haluun kertoo teille siit tärkeimmästä, siit luotettavimmasta, arvokkaammasta ja ihanimmasta Saulista. Se ei oo niinku muut, eikä se ees yritä olla niinku muut. Se on sellanen ihminen mitä ei oo toista täs maas niinku ei ketää muutakaa. Sauli on siit erikoine et sitä ei kiinnosta muitte mielipiteet, se ei mee massa mukana, sil on ns. omatyyli tai ainkaa se ei oo suora kopio jostain mallikuvastosta. Muut ei ehkä dikaa se tavast pukeutuu, mut en voi ymmärtää nii pinnallisii ihmisii ketkä näkee ihmisis vaa se ulkokuore. No ei oo meikä ongelma niilt jää vaa niitte elämäst pois yks hyvä ja aito tyyppi. Ite oon just Sauli kaa oppinu sen et muitte mielipiteil ei oo välii, ei tarvii kuuluu mihinkää suosituimpii riittää et on vaa mä, omana itteenä pääse kaikist helpommal täs elämäs.


   Ku te katotte tätä kuva koostetta mitä te näätte ? Aika moni näkee pojan, mopopojan... Jonka elämäs tärkein asia on mopolla peleilly ja sen kans egoilu.. Mut mä haluun kertoo mitä mä nään ja mitä tiedän et se on. Se on poika joo sisäinen pieni poika ja tulee aina olee, mut hei kuka tääl haluis kokonaa kasvaa aikuseks. Mä nään ihmise joka tykkää ajaa mopolla ja tehä sil noit juttui mitä se nyt tekee, mut tekeeks se siit huonomma ihmise ku muut ? Mun mielest ei ? Meil jokaisel on jokin oma juttu, jokin asia mitä just me tykätään ja halutaan tehä.. Asioita joihi me panostetaa ja joista me tiietään paljon. Se ei oo meil kaikil ehk ulkonäkö, pukeutuminen, kallis harrastus vaan se on se meiä oma ja tärkee juttu.. Joten eikö siihe pitäs antaa mahollisuus ilma et nimitellää ja haukutaa.
   Mä en hirveesti tykkää siit et ihmiset jotka ei tunne Saulii tulee lässyttää mulle silmät ja korvat täytee paskaa siitä kuinka : '' Se on just se näköne tyyppi ettei ymmärrä muitten ku autoje päälle jotain''. '' Se on mopopoika ja sä oot sille vaa yks egoilu aihe''. '' Sä saisit parempaa'' . Tiiätteks miltä se tuntuu et tuutte haukkuu mulle tärkeetä ihmistä ? Nii sitä mäkin se ei tunnu kovi hyvältä, mut tiedättekö mitä voin sendii teille täs pari faktaa:

''Meitsii ei kiinnosta,
mit mielt te ootte mu jätkäst,

voitte haukkuu,
voitte jauhaa paskaa,

jos siit tulee teille hyvä mieli,
et loukkaatte mua,

ja toiseks loukkaatte mu jätkää,
mut ainii sori,
meikä unohti yhe pikkua asia,

meit ei kiinnosta,
mit mielt teikäläiset on meist,
ja meiä suhteest,

koska,
me ollaan yhes,
halusitte tai ette,

meikä on ain tehny niinku ite haluun,
elän omaa elämää,
joten mul ois yks pyyntö,

antakaa mu elää se,
just niinku ite haluun,

toi muru,
voi olla teille mikä tahansa,
vaikka sit egoilija,
mopopoika,

mut muistakaa tää,
mulle se on jotain suurempaa,
koska meitsi näkee muutki ku ulkokuore,

mut te voitte kuljee ne laput silmillä,
ni ette nää koskaa mitää kaunista ;) ''

 
   Me ollaan oltu Sauli kaa vast 4kk, mut aika on menny ihan sika nopee. Meil on ollu hetkemme ja lupa muistaa ne ku ikuisti ne mun sydämmee. Mä en aikonu lässyttää teille siit kuinka me ollaa ain yhes koska en haluu ajatella niin vaan elää hetki kerrallaa. Meil on hyvä ja toimiva suhde. Vaik mä oon mokannu ni olin rehelline ja kerroi siit ite ja sain uue mahollisuude. Mun elämä on aika ailahtelevaa ja monesti mietin miten toi ees jaksaa kattella mua ku tyylin tapan itteeni joka viikko, mut jotenki se vaa on tos mu vierel ja pitää must huolen. Se on sellane ihminen kelle pystyn puhuu mulle ahistavimmistaki asioista vaikka se ei vastais kunnolla ni tiiän et se silti välittää mut se ei vaan osaa puhuu niinku mä ja mun on joko hyväksyttävä se tai sit antaa olla. Ja mä päätin hyväksyy ja jatkaa sen kaa silti vaikkei se paljoo puhuis ainkaa nii syvällisesti.
   Meiän suhet on testattu varmaa monelta osaa ja tullaa vielki testaa, mut mä haluun näyttää muille ja etenki itelleni et mä pystyn tähän ja pystyn parantuu jos haluun. Sauli on ihminen joka vaati tosi paljon aikaa ja ymmärrystä monessaki mielessä, mut multa se ei saa muutku sitä aikaa ja ymmärrystä. Se on pieni niinku mäki oon ja jollain tapaa heikkokin, mut silti nyt täs monien opetuksien kautta oon tajunnu sen et mitä sitte vaikka se ois kirpun kokonen ni se on mulle silti tärkeintä. Haluun aina se luo ku on paha olla ja jos oon yksi. Se kuitenkin saa mut sisäiseti tuntee olo tosi hyväks ja onnelliseks.
   Kaikille 4kk ei ehkä oo paljon, mut kyl mä täs ajas oon alkanu tuntee Saulia aina vaan paremmin ja paremmin mä tiedän sen henkiset heikot kohdat johon en sitä haluu osua. Mä tiedän mistä se tykkää ja mistä ei on myös paljon asioita mitä en siit viel varmaa tiiä, mut miks kaikkee heti pitäs tietää aika näyttää aika näyttää. Tunnen sen jo kuitenkin tarpeeks hyvin ja siks haluun olla sen kaa koska se on niin paljon erilaisempi ku muut. Tavallaan se ei ees kuulu muille miks oon sen kanssa ja mitä nään siin mut haluun silti kertoo ettei kellekkää jäis epäselväks eikä kenenkään tarttis enää tulla kysyy: '' Miks oot sen kaa ? '' '' Mitä näät siinä ? ''
   Joo eli vaikka ekaks: Miks oon sen kanssa? :
- Oon miettiny tätä monesti itekkin, koska tää kysymys on toisaalta vaikee koska en aina itekkään tiedä. Mutta sitten kun alan pohdiskelee ja oon itteni ja pääni kanssa pari minuuttii yksin ja kysyn iteltäni tätä kysymystä niin tajuun et vastaushan on todella helppo. Oon sen kanssa koska se on just sitä mitä se on. Se on mun vastakohta se uskaltaa olla oma ittesä ja elää omaa elämää. Ni jotenki joka hetki ku oon sen kanssa mäkin osaan olla se mitä oon ja elää sitä omaa elämää eikä mua hirveemmi enää kiinnosta mitä muut musta aattelee, kiusataanko mua, puhutaanko musta jotain koska ei mua jaksa enää kiinnostaa. Oon pikku hiljaa tajunnu et elän tätä elämää itelleni enkä kellekkää toiselle. Oon Sauli kaa myös siks koska se välittää eritavalla ku muut, se suojelee mua sen omalla tavalla ja se saa mut henkisesti jaksaa ja pitää mua ees jonkilaisessa tasapainossa. En tiedä tarviiko sitä miljoonia syitä miks on just jonku ihmise kanssa koska mulle ainki riittää  et tunnen et näin mun on hyvä olla ja näin mun kuuluu olla.
   Toinen kysymys: Mitä nään siinä ? :
- Nään siinä jotain mitä en oo muissa nähny, nään siin herkän pojan ja ainutalaatusen ihmis lapsen. Nään siitä lämpöä, hellyttää ja turvallisuutta. Nään siin niin paljon kaikkee hyvää etten osaa ees selittää sitä sille, teille ja itelleni. Tää on jotain mitä en oo aikasemmin tuntenu, koska kukaan ei oo ollu niinku Sauli eikä voikkaan olla koska me kaikki ollaan yksilöitä. Nään siin myös jtn selvittämätöntä niinku sil ois joku trauma mikä ei oo viel auennu, niinku joku asia sattuis siiihe mut se ei vaa myönnä sitä. Se on mulle ku karttakirja jonka jokasen osan haluun kiertää ja nähä. Tavallaa se on myös yks iso mysteeri mu elämäs ja isoista isoin kysymys merkki, koska tunnen sitä kohtaan jotain niin syvää etten tiedä itekkään mitä se on. Onko se rakkautta vai jotain aivan muuta ? Siihen vastausta en varmaan saa koskaan, paitsi jollain todella syvällä pohdiskelulla ja miettimisellä.
   Niinku kaikis suhteis on niit hyvii ja huonoi päivii, mut jotenki osataan aina sopia. Vaikka välillä huuan ja raivoon ja valitan sille kaikesta ihan turhasta ni silti osataan sopii se ja mä päivä päivältä alan enemmän ja enemmän ja enemmän häpee mun omaa käytöstä et varmaan viel joku päivä osaan käyttäytyä ja lopettaa turhan narisemise. Arvostan sitä et se vetää mun mussutukset toisesta korvasta sisää ja toisesta ulos, moni ei tekis nii. Saulilla on myös tietty tapa saaha mut olee parempi ihminen ja olee välillä hiljaa vaikka kiukuttas ja vituttas. En tiiä miten se sen tekee mut joskus se vaa onnistuu siinä. Mut eiks sanontaki mee nii: '' Ei tee hyvää suhdetta jossa ei koskaan tapella, vaan se missä tapellaan mutta osataan aina sopia''.
   En nyt tiiä mitä tähän pitäs viel raapusta ja kertoo Saulista ja meistä, mut jos teille tulee jotain kysymyksii mielee ni kysykää ihmees ja sendikää niit ni vastaan teille toki.


Meitsi dikkaa,
ku oot jotain,
mitä muut ei oo,

on taivaal tähdet ja kuu,
mut mulle riittää vaa su hymyilevä suu,


sä annat meitsille tarmoo,
jaksaa tätä kaikkee paskaa,

sä oot vieres,
ni ei voi olla ikävä,

sä oot jotain,
mitä muut ei ees tiedä,

sä oot meitsille rakast,
ja meitsi taistelee,
et meiä suhe kestää,

pusipusi,
rakas,
oot kultaa arvokkaampaa ♥

By: ELISH ♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

::selection { color: #FFBEFB; background: #E4E4E4; }