sunnuntai 22. kesäkuuta 2014

◇ Summer Feeling ◇

Hei ♥
   Anteeksi pyyntö etten ole kirjoitellut, kesäloma on mennyt nopeaa ja en ole ollut koneella paljon enkä pidä tällä puhelimella postaamisesta yhtään koska kuvien laitto kestää puolivuotta. Nyt kumminkin postaan teille kesä fiiliksestä. Huomaan etten ole niin rentoutunut kuin viime vuonna ja siihen syyt on seuraavat: paska keli, vähemmän rahaa ja tekemistä. Ja mua jotenki ahistaa ku en oo päässy pellolle, traktorin kyytii koko kesänä. Mutta nyt tästä kesästä. Kuva painotteinen postaus !

Tosiaan rantsu kelei ei oo paljoo ollu, joten ne päivät ku arska paistaa käyään aktiivisesti uimas ja chillaa rantsus. Se on virkistävää ja rentouttavaa ku ei istuta koko ajan autos ja törsätä rahaa bensaa. Vaan mennää rantsuu, uimaa ja ottaa arskaa.

Tommonen karvamato löyty kerran ku oltii rantsus, musta jotenki älysöpö karvapallo ♡ Mitä olette itse mieltä?
   Mersun päällä on ollu chillii istuu sillonku on ollu kylmä. Muutenki ollaan aikalailla mersuiltu ja sen myötä perseilty koko loma.    Juotu ollaan aika vähän. Loman ekana viikonloppuna mentii kavereitte kaa sauli isä luo juomaa. Ilta oli kiva ja kaikilla juttu luisti. Myös Saulin parasystävä ja sen tyttöystävä josta on mulle tullu tärkein ja rakkain ystävä mitä mulla on, tulivat käymään.
   Juttelin ensin N: kanssa kuunneltii musiikkia ja itkettii vuorotellen. Se tuntuu kuin siskolta kun se tukee mua ja mä sitä ja puhutaan kaikesta ja ollaan toistemme puolella.
   Juttelin tuona iltana myös pitkääm Saulin parhaanystävän kanssa, kerroin omista vaikeuksistani ja hän puhui kaikkea ja kehui että olen vahva ihminen. Siitä tuli hyvämieli kun joku pitkästä aikaa kehui.
   Kunnioitan ihmisiä jotka puhuu minulle suoraan mitään kiertelemättä ja sanovat mielipiteensä avoimesti. Kiitos myös ihmisille tuesta ja kunnioituksesta.

Kullankin kanssa saatiin pitkästä aikaa onnistunein ja musta lämpimin ja kaunein kuva. " Kesän lämmin ilta, kun halauksen ja suudelman lämpimän ja hennon kehossani tuntea saan. Rakkauttain sulle jaan, milloin sen takaisinkin saan. Sydäntäin lämmität sen liekin punaa hehkumaan saat. Mulle turvan ja rakkauden suot. "

Yksi päivä kysyin Saulilta ja Juholta:
   " Lähdetäänkö Juho käymää siellä sun siskon luona, ku ei viimeks käyty. "  Kaikki suostuivat ideaan ja Juhosta näki kuinka iloinen hän oli. Ymmärrän sen täysin, koska onhan hänen siskolleen matkaa.
   Olen huomannut Juhosta että hän on ihminen jota moni ei ymmärrä, mutta minulle hän on tärkeä ja hän on yksi ihmisistä joka hiljentyy ja pyytää muitakin olemaan hiljaa kun puhun. Arvostan tuota piirrettä hänessä todella paljon. Hän on myös ihminen joka iloitsee todella pienistä asioista ja yrittää aina parhaansa. Toivon ettei hän muutu koskaan.
   Matkan reittimme oli seuraava: Pihtipudas → Pyhäjärvi→ Kärsämäki→ Kajaani→ Vuokatti→ Sotkamo päätepysäkki. Matkalla pysähdyttiin Pyhäjärvellä ottamassa kuva, Kärsämäellä Juho kävi automaatilla ja matka jatkui Kajaaniin jossa käytiin pizzalla Adan Pizza: ssa. Plussaa hinta, mutta miinusta pieni koko ja vähäiset täytteet. Kävin Kajaanin S-marketista ostamassa tupakkia jonka jälkeen matkattiin Vuokattiin Holiday Club Katinkultaan. Mentiin moikkaan Juhon siskoa, jonka jälkeen mentiin rannalle. Ajateltiin käydä uimassa, mutta kylmän veden takia emme käyneetkään.

Kävimme myös katsomassa maisemia rinteellä. Ja todentotta siellä oli kaunista, todella kaunista.  Hetken palloilun jälkeen menimme takaisin hotellin lähelle olevaan puistoon. Pelleiltiin siellä hetki kunnes Juhon sisko tuli ja lähettiin Sotkamoon. Siellä heitettiin " kylä bilistä. " Käytiin yhellä rannalla chillaamassa, keinumassa, lastenlaitteissa ja istuskelemassa. Tämän jälkeen menimme Juhon siskon luo.

Rakastuin siihen asuntoon, siihen sisustukseen. Se oli rentouttava ja lämmin sisustus mitä vähään aikaan olin nähnyt. Siinä juteltiin ja katsottiin telkkua. Minä kysyin saanko lakata kynnet, hänellä oli niin ihania lakkoja, että oli pakko ♡. Mitäs te olette mieltä?
   Poistulo matka oli hieman erilainen olin väsynyt ja kiukkuinen ja nälkäinen. Matka reittimme oli seuraava: Sotkamo→ Kuusamo→ Kajaani→ Iisalmi→ Kiuruvesi→Pyhäjärvi→ Haapajärvi→ Alvajärvi→ Pihtipudas päätöspysäkki. Kajaanissa käytiin tankilla, jonka jälkeen matka jatkui Iisalmeen jossa menimme heseen syömään. Sen jälkeen käytiin kiertelemässä vaatekauppoja josta kukaan ei ostanut mitään. Sitten Expertissä, Gigantissa, Jysk ja Prismassa. Käytiin myös tankilla, minkä jälkeen matkajatkui kohti Kiuruvettä. Siellä ajoimme kylän bilistä ja minä kävin Jaon sivulla jos olisin jo nähnyt pääsikö pikkuveljeni ja kaksi hyvää ystävääni kouluun, sivuilla oli häiriö jonka vuoksi ilmoitus tulee vasta illalla. Matka jatkui Pyhäjärvelle jossa ajoimme emolahteen ja katsoimme ke salkkarit. Päätösjakso tulisi katsoa sitten Haapajärvellä. Jatkoimme siis Haapajärvelle jossa ajeltiin hetki ja mentiin parkittaa ja katsoon salkkareitten päätösjakso. Samaan aikaan yritin päästä Jaon sivulle joka yllätys yllätya oli tukossa, johtuen siitä että kaikki menivät katsomaan minne pääsivät. Päätösjakson loputtua meinasin kuolla nauruun. Ajoimme Hpj hetken jonka jälkeen jatkoimme matkaa Alvikseen ( Alvajärvi ). Matkalla sinne mieleni valtasi syvä ahdistus kun pääsin Jaon sivuille eikä veljeni nimi ollut listalla, soitin hänelle ja kysyin: " Olteko varma, ettet laittanut ettei nimeäsi saa julkaista. " Hän oli varma ettei ollut laittanut niin. Tieisn hänen haluan kovasta sinne kouluun joten ahdistuin kun pelkäsin ettei hän päässyt sinne. Kävimme Alviksessa ystävieni luona polttamassa tupakin jonka jälkeen jatkoimme Putaalle. Reissu meni loistavasti ja oli kivaa !

Sitten viikko siitten lauantaista 14.6 lähdettiin Saulin, äidin ja äidin ystävän kanssa hänen mökille Kannonkoskelle. Ostettiin ruokaa, juomista ja herkkuja Saarijärveltä ja jatkettiin matkaa.
   Mökillä sitten syötiin ja istuskeltiin. Sauli ajo nurmikon ja sitten käytiin Kannonkosken kylillä.  Käytiin kaupassa ostaan lisää kalajaa ja sen jälkee mentiin käymään terassi juomilla Pitopirtissä. Huomattiin äidin kanssa, että siellä ois sopivasti tänään karaokea joten eiköhän mennä laulamaan. Päätimme, että tulemme illalla uudestaan.
   Lähdimme takaisin mökille. Lämmitettiin sauna ja juotiin. Saunassa käytiin jonka jälkeen meikkasin itseni ja äidin joka sai mielettömän naurukohtauksen niinkuin minäkin aina, koita siinä sitten meikata sitä ku se nauraa aivan sikana. Sitten kun oltiin valmiita tilattiin taksi ja lähdettii laulaa karaokea !

Päästin pirtille käytiin tilaamassa juomat, itelle on tullu armoton pakkomielle kelkkaan.. Se on vaan sika hyvää ja siitä ei oo tähän mennessä tullu rapulakapulaa. Muut tilas mitä tilasivatkaan. Samantien ku päästiin pöytään etittiin kappale lista käsiimme ja laput. Eka olin sillee eihän täällä oo mitään, mut sit huomasin et onhan täällä vaikka ja mitä. Harmitti ettei ollu Catcat- yksin sateeseen, koska siitä on tullu mun ykkös veto, vedän sen mielestäni eniten vireeseen ja tunteella kuin muut kipaleet. Monesti pääs laulamaan vaikka laulajia olikin. Yksi ihminen kävi myös avautumassa elämästään. Meininki oli todella rentoo ja makeeta. Iso kiitos PITOPIRTILLE ja TIMPAN KARAOKELLE. ♡ ( Hyvä vetäjä ja pirtin sisustus ihanan maalainen ja rento ! ) Hyvä fiilis jäi koko meiän poppoolle .

Sitten tän kuluneen viikon fiilistelyjä keskiviikkoon asti, Juhannuksesta saatte postauksen vasta huomenissa. Elikkä me päästin Saulin kanssa Äänekosken kaupungin ja etsivä nuorisotyön järjestämälle kesätyö- leirille. Leirillä tehdään seuraavia asioita: siivotaan, tehdään ruokaa, ajetaan nurmikkoa ja joitan ns. pajatöitä. Tähän mennessä on ollu kivaa. Pitäjät on ihan parhaita, hauskoja, mukavia, lepppsia ja jos tarve vaatii vähä ankaria. Muut ihmisetki on kivoja ja kaikki tulee toimeen keskenään. Ollaan siellä ma-pe 8-13.30, että pitkät ei oo päivät mut on jotain tekemistä.
   Olin myös ma-ke tädilläni pesemässä ikkunoita. Sekin oli kivaa ja rentouttavaa hommaa ku pääs tekemään jtn. Oli muutenkin kiva pitkästä aikaa käydä siellä, kun siellä on niin hiljaista, rauhallista ja jollain tapaa turvallista. Ja on kiva olla avuksi, kuka tietää jos mut ois tarkoitettu olemaan muille apu.
   Annoin myös tädilleni vasta kirjoittaman kirjani arviointii ja hänen mielestään minun kannattaisi julkaista kirjoitukseni jonnekkin, että voipi olla että kesän aikana käytän kirjani kustantamossa tarkistuksessa.

Saulia, Juhoa ja mua on lapsettanut, ollaan käyty vaan leikkipaikoissa ja parkour radoilla pelleilemässä. Se on ollu aika hupaisaa :) .

Kesässä parasta on varmaa kuvien ottaminen, kukat, vihreys, raikasilma, rentoutuminen, uiminen ja arugon noususta auringon laskuun. Muitakin parhaita ja ihania asioita on, mutta tässä ensiksi mieleen tulevat. Mites teidän kesä on mennyt? Mieleen painuvimmat asiat kesän alusta?
Hyvät fiilikset on kertyny tähän mennessä, toivottavasti loppu kesäkin menee samalla fiiliksellä. Tältä erää sanon heipat ♡