lauantai 27. kesäkuuta 2015

JUHANNUS


Tiedän, tiedän, tää tulee hieman myöhäs. Mun ois pitäny kirjottaa tää jo maanantaina (22.6), mutta mä en vaan jaksanut. Olin niin väsyny tän reissun jälkeen ja piti viel muokata video tubeen ni siihen mun maanantai ilta menikin. Tiistaina (23.6) me lähdettiinki jo Ähtäriin ja sieltä tultiin torstaina (25.6) ja oon ollu niin väsyny viimeset kaksi päivää, etten ole jaksanut tänne kirjoittaa. Mutta nyt itse asiaan eli minun Juhannukseeni.

Me lähdimme Juhannuksen viettoon 18.6 torstainan, suuntasimme hieman kauemmaksi Keski- Suomesta. Lähdimme siis Posiolle Pihtiputaalta, matkaa Pihtiputaalta Posiolle on n. 422. Meidän matkamme Posiolle meni seuraavanlaista reittiä: Pihtipudas- Kärsämäki- Kajaani- Suomussalmi- Taivalkoski- Posio. Matka meni lepposasti ja pysähdyttiin aika paljon, millon kauppaan, syömään, kattelee hienoi maisemii jne. Me lähdettiin n. 10-11 aikaan ja oltiin perillä n. 19 aikaan, et matka hieman kesti. Mut meidän motto oli: " Mihinkään ei ole kiire". Suomussalmes käytiin teboilil syömäs ja oli kyllä todella maittavaa ja täyttävää ruokaa. Siitä matka jatkui Taivalkoskelle jossa käytii kattoon koskea. Se oli kyllä aivan mahtava ! Siitä jatkettiin matkaa kohti Posioo ja käytiin Livojärvellä joka on yks Posion matkailukohteista. Se oli aivan sairaan siistin näkönen ja ei tuntunu et ois ollu Suomessa, kunnes sitten koitti veden lämpötilaa. Voin kertoa, että se oli kylmää. Tästä jatkettiin matkaa mökille ja perille ku päästiin oli kahvien aika. Ila meni aika nopeasti, siinä rupateltiin ja syötiin, jonka jälkeen painuttiin pehkuihin.

Perjantai aamu 19.6 ja mua väsytti aivan himona, tuntu etten ois jaksanu millään nousta ylös, mutta pakkohan se oli aamupalalle lähteä. Ruokahan kun ei yleensä minulle aamusin maistu, mutta kyllä se piristi kummasti. Perjantaikin meni aika nopeesti, en ees muista mitä päivällä tuli tehtyä. Syötiin ainakin hyvin jonka jälkeen mun piti ottaa vaan pienet päikkäri niin nukuinkin: 17.-20.00, mua vaan väsytti niin paljon etten saanu piettyy itteeni hereil. Sitku heräsin ni suoraan saunaan. Löylyt oli maittavat ja rentoutusta lisäsi se, että kävin heittää talviturkin. Hyi, että se se vasta kylmältä tuntu, muttakun vedestä nousi ylös oli toodella rentouttava fiilis ja tuntu niin hyvältä. En ollu koskaa aikasemmin heittäny talviturkkia Lapissa. Tän jälkeen menin asuntoautoon kuivaa hiukset ja laulamaan ja tietty vähän maistelin somersby: tä. Ilta jatkui maistellessa, kokkoa katsellessa jonka jälkeen mentiin paistaa makkaraa. Oli niin ihanaaa vaan ottaa iisist ja kattoo tulen liikehdintää. I like. Siirryttiin paiston jälkeen sisälle syömään iltapalaa, jonka jälkeen siit 1-2h keskusteltiin ja lähettiin nukkumaan.

Lauantaina 20.6 aurinko paistoi täydeltä taivaalta ja oltiin molemmat kullan kaa tosi väsyneitä kun herättiin. Mentiin aamupalalle jonka jälkeen tultiin viel hetkeks takas nukkuun. Ku herättiin mentiin vaan pihalle pelaan aliasta ja oikeestaan oltiin koko lauantai päivä ulkona. Se keli oli jotain aivan uskomatonta ja mä tykkäsin siitä ihan sikana, koska eipä tota aurinkoo oo hirveesti tänä kesänä nähty. Ilta meni saunoessa ja rillattaessa makkaraa. Oli mukavaa. Juhannus meni siis hyvillä kelillä ja rattoisissa tunnelmissa. Mitä nyt hyttysiä oli aivan perkeleesti ! Mutta se kuuluu kesään.

Sunnuntaina olikin sitten jo lähdönaika, lähettiin jo ennen puoltapäivää koska alkoi satamaan niin ei ollut järkeä jäädä pidemmäksi aikaa. Mulla oli todella ihana, rentouttava ja mukava Juhannus. Miten teidän Juhannus meni ? 

































2 kommenttia:

  1. Tosi kivoja kuvia ja noii sun videot on tosi hyviä! Liityin :)

    http://eveliinamalinen.blogspot.fi/ ( Tossa mun blogi jos kiinnostaa! )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos ja kiva jos tykkäsit ! Minäpäs käyn tsekkaamassa :) Ja hyvää kesän jatkoa sinulle :)

      Poista

::selection { color: #FFBEFB; background: #E4E4E4; }