sunnuntai 18. lokakuuta 2015

Stop the time in your mind



Sunnuntai on aina niitä päiviä, millon mul on aikaa pysähtyä hetkeks, millon mul on aikaa kuunnella musiikkia, millon mul on aikaa miettiä, millon mul on aikaa kysyy itseltäni tuhansii kysymyksii, millon mul on aikaa etsii mun kysymyksii vastauksii, mul on aikaa olla yksin mun pään sisäl, miettien ja kelatan, sitä tätä ja vähän tota. Sellanen on mun sunnuntai ja nyt mä haluun hieman teille kirjoittaa mun tän päivän pohdintoi. Nää pohdinnat on aikalailla aikaan painottuvia. 
Olen miettinyt ja ajatellut aikaa. Kaikilla on melkein aina kiire sinne tänne ja tuonne, mutta onko meillä oikeasti kiire mihinkään? Voisimmeko tehdä elämästämme kiirettömämpää, omilla teoilla ja valinnoilla? Olisiko se mahdollista? Ihmisen on välillä pakko hengähtää, tavallaan pysähtyä. Aivotkin tarvitsevat sitä välillä tai oikeastaan useinkin.

Tiedättekö sen tunteen, kun haluutte jäädä johonki hetkeen tai haluais pysäyttää ajan. Kun sun on vaan niin hyvä-, kevyt- ja helppo olla ettet haluis mitään muuta, kun vaan pysäyttää ajan ja jäädä siihen. Voisiko niin tehdä? Voisiko aikaa pysäyttää edes hetkeksi omalla mielellä ? Jos jossain hetkessä vaan on niin hyvä olla niin miksei sitä voi jatkaa, edes jonkin ajan? 

Olen alkanut vihaamaan aikaa, vihaan niitä kellon viisareita, kun ne vain likkuu ja liikkuu enkä voi sille mitään. Miksi se onkaan niin, että kun ei ole mitään aika on pysähtynyt, mutta sitten kun kaikki tuntuu hyvältä tai sun on hyvä olla niin aika vaan menee sun ohi etkä kerkee saamaan siitä kiinni. Aika jotenkin vaan juoksee mua karkuun ja mä en saa siitä kiinni vaikka kuinka haluaisin.

Mä oon koittanu muuttaa mun ajattelu tapoja, mä oon koittanu et tarttuisin enemmän hetkeen enkä koko ajan ajattelisi, kohta tämä loppuu, kohta tämä on ohi. Vaan olen koittanut tarttua siihen aikaan kiinni ja nauttia siitä, mitä siinä ikinä tapahtuukaan. Silloin asioista voi nauttia ihan täysillä ja oon kyl nytki nauttinu, mut silti katon liika kelloa hyvien hetkien aikana. 

Vaikka aika on meil tääl aika rajallista, onneks aina voi mielessä palata niihin hetkiin, niihin hetkiin ku oli hyvä ja kevyt olo. Niihinkään ei voi silti jäädä iäksi, mutta aina iltaisin kun sulkee silmänsä niihin voi palata.  Näihin mietteisiin ja tunnelmiin kaikille hyvää alkavaa viikkoa, tarttukaa hetkiin, älkääkä miettikö aikaa. Unohtakaa kello edes hetkeksi. Pus !

By: Elisabetna 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

::selection { color: #FFBEFB; background: #E4E4E4; }