sunnuntai 13. joulukuuta 2015

Pieni teko sinulle, mutta suuri merkitys minulle



"Ja sä oot kaunis vaikket enää tunne niin" 

Mä mietin viime päiviä, näitä kuluneita päiviä. Kaikkia sanoja, niitä lyhyitä lauseita jonka sanat mun pitää ymmärtää. Mun pitää lukea ne tarkkaan, mun pitää kuunnella niitä sanoja ja lauseita tarkkaan joita minulle sanotaan. Mun pitää ymmärtää ne ja ajatella. Hetken vielä mä ajattelen ja ajattelen, mä huomaan, mä hymyilen. 

On ollu päiviä, kun yksi pieni asia tai sana on saanu mun päivän uuteen ulottuvuuteen. Mun päiviin on, kuin onkin tullut jotain kaunista ja niin hyvää. Aivan kuin tuuli olisi tuonut kauniin merkityksen. Jonkin kauniin sanan, hetken tai tunteen, mitä vähiten olen osannutkaan odottaa. Se mikä voi jollekin toisella olla pientä, voikin olla minulle tai jollekin toiselle suurta. Se mikä oli sinulle pieni teko voikin minulle sillä olla suuri merkitys. 

Se, että sinä sanoit minulle kiitos- saattoi saada minut hymyyn ja merkitä minulle paljon. Se, että hän kysyi minulta miten päiväni on mennyt- toi päivääni merkitystä. Se, että joku katsoi minua silmiin- loi minulle syvyyttä. Se, että ihminen sanoi minua kauniiksi- sai minut myös hymyilemään. Joku kehuu, joku kertoo mitä merkitsen tai mitä minun olemassa olo merkitsee, se voi merkitä minulle paljon. 

Jos kuulen sanan kiitos, olen iloinen koska joku vielä muistaa sen sanan olemassa olon. Kun joku pyytää anteeksi, olen kiitollinen että joku osasi sitä vielä pyytää. Kun ihminen katsoo minua silmiin, olen onnellinen koska hän ei pelkää minua. Se että joku soitti minulle kappaleen "kelpaat kelle vaan", sai minut myös uskomaan siihen. Kerroit kuinka näytän siltä, että oisin puhjennut kukkaan, sai minut tuntemaan olevani taas elossa. Se, kun hän kertoi minulle odottavan uutta kirjoitusta, sai minut tuntemaan, että tällä on jollekin ihmiselle jokin merkitys. Ihminen halaa minua, halaan takaisin koska tarvitsin sitä myös. 

Toisen ihmisen ei aina tarvitse tehdä jotain suurta, että se merkitsisi suurta. Pienillä teoilla, sanoilla ja asioilla voi tehdä suuria merkityksiä toisen ihmisen elämään. Minulle on riittänyt se, että joku saa minut hymyilemään joka päivä. Se, että jotain kiinnostaa joka päivä miten minulla menee ja minua kiinnostaa myös, on minulle merkityksellistä. Joku edes antaa tietä, kun ylitän tien. Joku auttaa niin ylä- kuin alamäissä. Nää on niitä asioita mitkä oikeasti mulle merkitsee. 


By: Elisabetna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

::selection { color: #FFBEFB; background: #E4E4E4; }