maanantai 13. helmikuuta 2017

Home Training vk2, kuinka ahdistus vaikutti mun ohjelma valintaan


"Mitä ikinä sun unelmat onkaan, et saavuta niitä unessa koskaan,
ota ittees niskast kiin,
kelaa mitä haluut ja tee lista siit"


Ihan hullu fiilis, siis tätä ohjelmaa on takana nyt kaks viikkoa eli sykli1 puolvälissä mennään. Tää aika lentää oikeesti aikalailla siivillä. Kaks viikko sitten, kun tää Home Training ohjelma alko, ni en ois ikinä uskonu et pystyn ja jaksan tehdä tätä. Mun omat henkiset voimavarat on ollu aika koetuksella tässä viimeiset kuukaudet, mulle on alotettu uus lääke tasaamaan mieltä ja se ei vielä toimi ihan kunnolla. Siitä huolimatta mä oon jaksanu ja tehny joka päivä parhaani. Siinäkin mielessä tää ei oo ollu kauheen helppoa, mutta oon huomannu kuinka terapeuttinen voimavara treenaaminen mulle on.

Haluun nyt puhuu vähän siitä miks mä otin just tän ohjelman, miks en ottanu jotain mitä suoritetaan salilla. Kun mä tein hakemukset Fitverstaan Pr-tiimiin. Mä en todellakaan ollu 100% tuunko mä jaksaan oleen siinä edes mukana. Mä en ollu varma itestäni saatika mun voimista, mä en ollut varma oikein mistään. Mun ahdistus voimistu tammikuussa, jonka takia mun piti jäädä sairaslomassa työssäoppimisestä. Tää ahdistushan meinaa mulle sitä, että en todellakaan uskalla viedä itseeni salille, jos meen salille oon siellä max. 1 tunnin. Sen enempää mä en vaan pysty siellä olemaan. 

Tän takia mä katsoin itselleni paremmaks, tähän nykyhetkeen sopivammaks treeni ohjelman jonka voin suorittaa kotona, eikä treenin suorittamiseen oo muita esteitä ku minä ja motivaatio. Siihen ei oo ulkosia tekijöitä jotka vaikuttais teenkä treenin vaiko en. Joka meinaa myös sitä, että olin varmempi et pystyn tän Pr- tiimi homman vetään täysillä alusta loppuun. Mä halusin kertoo teille tän, koska musta ois väärin valehella, että mulla on kaikki täysin hyvin. 

Viime viikolla, mun motivaatio oli ekat kaks päivää täysin nollassa. Keskiviikkona mä sain jostain virtaa ja aloin ottaa itteeni niskasta kiinni ja tein vähän alkuviikon rästiin jääneitä treenejä. Mulla on hirvee pakkomielle, että jos treenei on jääny tekemättä ni sit vedän vaikka kaks treeniä yhessä päivässä. En vaan haluu et ne treenit jää kokonaan tekemättä. Vaikka mulla välillä hajoo pää ja tuntuu, että en jaksa eikä tästä tuu yhtään mitään. Mä annan itelleni aikaa ja mietin niitä asioita ja sitten vaan päätän, että mä en luovuta. Mun on vaan pakko jaksaa ja tehdä. Ja loppujen lopuks, se treennin vetäminen auttaa siihen omaan pahaan oloon aika paljon ja siitä mä olen tosi kiitollinen. Ennen kaikkea mä olen kiitollinen, että mullle luotiin mahdollisuus olla mukana jossain niin siistissä ku tässä Pr-tiimin hommassa. 

Kuten viime blogissa kerroin jatkossa kirjaan tänne vähän edellisen viikon tuloksia ja toteutuksia joten tässä vähän listaa niistä, mitä sitä oikeesti tuli tehtyä. Mut oon niin onnellinen et sain mun aktiivisuus rannekkeen taas takas, nään oikeesti mitä tein vai teinkö yhtään mitään. Tää on huippua !

Maanantai:
- En saanu vielä mun aktiivisuus ranneketta, joten tältä päivältä ei tullu mitään kirjauksia. 

Tiistai:
- 10 698 askelta, 25 porrasta, 7,07 km, 2 260 kcal, 27 akt minuuttia. Tää päivä nyt ei menny ihan putkeen ja mun motivaatio oli aikalailla hukassa. Mutta sekin on vaan hyväksyttävä, että tälläsiä huonojakin päiviä on.

Keskiviikko:
- 13 700 askelta, 28 porrasta, 9,94 km, 2 425 kcal, 134 akt minuuttia. Tein treenin jossa poltin 321 kcal, treeni kesti 50min ja mun syke oli 72% treenistä rasvanpoltolla. Tein kaks lenkkiä, 1lenkki 4,6km, 5 920 askelta, 332 kcal ja kesti 57min, 2lenkki 3,19km, 4 917 askelta, poltin 265 kcal. Tää päivä meni jo vähän paremmin. 

Torstai:
- 12 923 askelta, 32 porrasta, 9,3 km, 2 223 kcal, 104 akt minuuttia. Tein treenin joka kesti 34minuuttia jota mietin et teinkö treenin oikein ku se kesti noin vähän aikaa, 91% ajasta rasvanpoltolla, poltin 161 kca. Sitten tein 2lenkkiä, 1lenkki 3,65 km, 4 736 askelta, poltin 270 kcal ja lenkki kesti 45 min. 2lenkki 3,55 km, kesti 43min, otin 4 697 askelta ja poltin 246 kcal.  Tää päivä oli kaikin puolin hyvä päivä ja lenkkeilystä on tullu osa mua.

Perjantai:
- 19 140 askelta, 44 porrasta, 13,23 km, 2 731 kcal, 174 akt minuuttia. Tein treenin joka kesti 47min, poltin 285 kcal, 70% ajasta rasvanpoltolla. Myös tänä päivänä tein kaksi lenkkiä. 1lenkki 4,43 km, kesti 47 min, poltin 332 kcal, otin 5 497 askelta. 2 lenkki 5,14 km, kesti 1,5 tuntia, poltin 442 kcal ja otin 7 949 askelta. Lenkkeilyä ei puuttunut perjantaiskaan. Huippua!

Lauantai:
- Tää päivä ois ollu lepopäivä, mutta tein lenkkejä. Treeniä en tehnyt. Lenkki1 kesti 40min, poltin 183kcal, otin 2 938 askelta. Lenkki2 4,12 km, kesti 44 min, poltin 286 kcal ja otin 5 385 askelta. Lenkki 3 kesti 48min, poltin 238kcal ja otin 4 116. 

Sunnuntai:
- Tää päivä sit meni ihan penkin alle, ei treeniä, ei lenkkiä. Pelkkää sängyssä makaamista.. Ja siitä saan kyllä syyttä ihan itseäni, nimittäin lauantaina teki mieli illasta juoda vähän kotiviiniä, joka sitten kostautui sunnuntaina krapulaan. No sille ei jälkikäteen voi mitään, jos jatkossa olis fiksumpi. 

Kaikin puolin tää viikko2 meni lenkkeillessä, kaikkia treenejä ei tullut tehtyä. Tää meinaa sitä, että tie on aina vain ylös ja eteenpäin. En anna huonojen päivien lannistaa ja viedä taistelun tahtoa muilta päiviltä päin vastoin se nostaa vaan enemmän tahdon voimaa. Näillä fiiliksillä on hyvä alottaa treeni viikko kolme ! Tästä tulee hyvä viikko, jos mä niin päätän. 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

::selection { color: #FFBEFB; background: #E4E4E4; }